Bloggläsning

Jag gillar det här med att läsa bloggar.
Jag har under många herrans år läst massvis med bloggar. Vissa av dem följer med än i dag medans andra har jag lämnat därhän.
Det har alltid varit träningsbloggar av olika slag som har varit det jag läst. Men, träningsbloggarna har även olika nischar. DET har förändrats av mig. Förut läste jag bara fitnessbloggar av olika slag. Tjejer som skulle tävla och sådär.
Nu läser jag inget av dem. Utan mitt läsområde har istället hamnat på hälsobloggar. Av kloka tjejer, som delar med sig av kloka ord, som är sunda och hälsosamma. Om god mat, och om hälsosam träning.
När det förändrades vet jag inte. Men, jag har några favoriter.
Som Jessica Claren. Så klok. Som Fanny roethlisberger. Som Cilla. Som Lofsan. Som Sara. Som träningstightsen.
 
Inte för att jag menar att de andra fitnessbloggarna är okloka eller så. Men, det ligger inte i mitt intresse område, mera. För, jag vill inspireras av hälsa.
Vad nu hälsa är. Enligt mig är hälsa individuellt.
 
Det handlar så mycket mer om träning och om bra mat.
 
Nu skal jag i alla fall göra det som är hälsosamt för mig. Träna bröst. OCH. Sen laga fredagsmiddag och dricka ett glas rött.
 
Trevlig helg.
 

Kommentera här: