Nyttig snabbmat-ägg!

Många har svårt att äta bra mat i vardagen, och tycker att det är jobbigt och besvärligt.
Att det tar mindre tid att beställa en pizza. Eller koka makaroner och steka korv. Kan inte alls hålla med om det.
 
Hur länge tar det att hacka upp en härlig sallad. Vispa ihop ett par ägg. Krydda, och steka, vips en omelett. Ägg, alltså. Bästa livsmedlet om jag får säga det själv. Enkelt, gott och bra grejjer. I detta hushållet går det år mycket av den varan.
 
Tisdag idag.
Vaknar tidigt, och funderar över om det blir löpning eller promenad idag. Har lite till tid att klura på det. Igår när jag slutat jobbet fick jag till ett bra ryggpass. Fick också till mitt rehabprogram.
Den där höften alltså. Den är bättre men inte helbra. Skador alltså. Lyssnade till Rune Larsson löparen som har sprungit lågt, och mycket flera dagar i ett. Utan att ha varit skadad någonsin.
Hemligheten i det, såklart att lyssna på kroppen. Som han sa, handlar det om att han har gjort det. En skada kommer sällan oanmäld, den visar ett litet tecken innan den slår till, ofta knackar den på....och löparen, i det här fallet jag tänker att nämen jag skall bara springa de här km jag har kvar...och vips är man skadad.
Vid den första känslan av att något inte är helt okej. Sluta, vila.
Så kanske man klarar sig från den.
Faktiskt så är det.
Det är sällan det bara kommer och slår till med full kraft, man kanske har lite ont, en liten känsla...men det funkar ändå att springa. Men, sen då.
Bra för mig att tänka på.
 
Igår skickade jag in ansökan till att läsa en kurs till hösten, glad över att jag verkligen vill läsa. Jag vill alltid fortbilda mig, ett sätt att hålla hjärnan igång tycker jag. Vill aldrig hamna i samma gamla hjulspår.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: