Pulled beef

Igår började jag laga middagen redan kl 11, en fransyska in i ugnen i en gryta som fick stå där och tillaga sig i en sisådär 7 timmar. Riktigt gott. Bara med kryddor och tomater och Lök. 
Serverades med grönsaker och pitabröd.
Har länge tänkt att jag skall tillaga det, men inte blivit. Men nuså!
 
Igår var en fin dag, jag hann med både det ena och det andra. Storstäda hela hemmet,besöka mamma och springa ett fintpass där på morgonen. 
Ett bröstpass i gymmet hanns också med, och det blev fint. Vågade mig på att köra mer vikter i bänk än vad jag någonsin gjort. Blev 10 set i pyramidform. 20 kg,30 kg, 40 kg, 45 kg,47,5 kg,50 kg,50 kg,45 kg,40 kg,40 kg. 
emellan varje set....mina älsklingar boxjumps!
Avslutade med lite hantelpressar. Sen var jag klar. 
 
Har börjat tycka det är lite kul med gymmet igen. På senaste tid har det faktiskt vart lite segt att gå dit, och annan träning har lockat mer. 
Men det gör ju ingenting. Jag vill göra det jag tycker är roligt för tillfället. Om det då är gymmet, eller cykling eller vad som är sak samma, Jag är nöjd bara jag rör på mig:)  Jag har liksom inget mål... Med träningen så. Jag tränar för att jag blir en gladare människa av det. Det hade ju varit värre om mitt mål vara att bygga muskler och jag inte tyckte om att gå till gymmet. Eller om jag skulle springa marathon och inte ville springa. Men springa det vill jag.Där är det bara min höft som begränsar mig. :/
 
Söndag idag. Jag skall ha en lugn och skön dag som startar med prommenad. Haft sovmorgon idag, vilket behövdes. Herregud! Har stigit upp 4 hela veckan.

Kommentera här: