Dan före.

Åh. Jag har längtat efter den här dagen också. Älskar dagen före julafton. Så mysigt, och speciellt kvällen före. Att ikväll bara vara, laga lite julskinka, baka rockyroads, spela julmusik,slå in de sista klapparna.
Jobb idag, börjar sent. 
Beslutsångest över hur jag skall lägga upp dagen. Skall träna nu innan.. Hade tänkt spring. Blev bara lite sådär nojig när det är kallt. Fast, vad fasen -8 funkar väl fint. Värre har en väl vart med om. 
Det märks att det är jul, men färre människor på klasserna, mindre folk i gymmet. Sådär. Samma visa varje år, sen kommer januari och då är det proppfullt igen. Under julen tränar jag nog mer än vanligt. Mer ledig tid, mer tid för sånt. Ledig tid, vill jag göra saker jag tycker om. Träna tycker jag om. 
Faller sig naturligt. Fast julen är en fin tid att bara vara, med nära och kära. Det kan man lätt unna sig om man så behöver.
Julmat i massor, choklad och godis. Fast, vill man så finns det bra alternativ på julbordet. Sill,lax,ägg,skinka! Jag skall bidra med en grönkål och rödbetssallad till vårt julbord. Och frökex. 
Så är det ju så. Vill Amman så skall man njuta av alla godsaker kring jul. Det är inte vad du äter mellan jul och nyår som spelar roll. Det är vad du äter mellan nyår och jul. 
1 vecka per år är ingenting på det stora hela.
 
Själv har jag snart ätit upp mitt fina julgodis. Mina dadelbollar, jordnötssmör rutord och lakritsbollar. Men goda är dom. Mums!

Kommentera här: