julbak

Igår kväll tog jag tag i lite julbak. Valde att göra 4 sorter....där alla är av nyttigare variant. Fast jag gillar inte ordet nyttigt. Vad som är nyttigt är helt oklart. Det kan vara nyttigt att äta en godispåse...nyttigt för själen. Men, i alla fall... mina sorter innehåller inget socker. Så kan jag väl säga. Inget gluten heller.
 
Så.
Först ut. Var nötbollar. 
Mandel och dadlar, vaniljproteinpulver och kanel. Så enkelt och gott.
Raw lakritsbollar, russin,kokosolja. Rullas i lakritspulver.
Ischoklad. Mörk choklad,kokosolja.
Och slutligen godaste snickers. Med mörkchoklad,jordnötter och jordnötssmör.
 
Är riktigt nöjd.
Var ju tvungen att provsmaka.
Sen är jag ju inte så att jag inte äter av allt annat gott som serveras i godisväg. Skumtomtar är galet gott. Och Rockyroads. Men, ibland kanske jag vill ha alternativ.
Så inte allt är proppfullt med socker.
 
Annat jag igår ägnade tid åt var exempelvis lite plugg. Träning. Shoppa några fler klappar.
Snart är jag klar.
Lite småsaker kvar bara. Inte till de närmaste.
 
Idag har jag tagit sovmorgon. Snart är det dags att ta sig ut på en liten löprunda.

Kommentera här: