17 juni

Idag är jag ledig.
Så fantastiskt måste jag säga. Har komp att ta ut så idag passade det fint.
 
Jag har här hemma börjat packa lite smått.
Bara så svårt, att veta var man skall börja i allt detta.
Behöver ett släp, det är mycket som skall bort till tippen.
 
Så, det är bestämt.
Vi flyttar, säljer vårt hus. Går vidare till ett enklare boende, där vi inte behöver tänka på att klippa gräsmattan, hålla efter utsidan, fixa eller dona. För det är ju så med ett hus, det är alltid saker. Något att ordna , att hålla efter.
Det kommer man inte ifrån. Jag har varken orken, energin eller lusten till det.
Så jag ser det som så, varför ta på sig sådana saker då, nix, Många tycker det är värt de, för att få ha något eget. Inte jag.
Jag ser det inte så.
Jag bryr mig inte om att ha något eget.
Nä fram för att plocka bort saker ur livet, som tar energi. Mer tid att fylla till roligheter.
 
 

Kommentera här: