Morgonmys

Lördagsmorgon.
Sitter här och laddar lite för dagen. Vaknade efter 8 timmars sömn, kl05:30. 
Bra! Idag blir det fullt upp med diverse saker. 
Köra massa saker till mitt nya hem. Bra att kunna köra det innan måndag, då alla stora saker blir körda. 
 
Hade tänkt att köra två träningspass igår. Det blev inte så, utan det blev en kvällsprommenad istället. Varför? Jo, för det tilltänkta passet handlade om att öva på chins, övningar för skulderstabilitet och mitt rehabprogram. 
Ja, jag har lagt in ett speciellt pass med de övningarna. Just för att det är så lätt att skita i det när jag kör det i mina andra pass. 
Jag skall all lägga tid på det som jag vill bli bättre på, behöver träna på. 
just det här med skulderpartiet behöver jag göra något åt. Just för att jag set att jag ibland har en tendens till framåtroterade axlar. Min mardröm!
Lyssnade om det i senaste body radio. Där han också sa att en bra skulder träning är att tänka på det i alla övningar. Som ex i bänkpress som jag körde i torsdags. Ja jag tänkte på det att hålla skuldrerna stabiliserade och axlarna sänkta ner i bänken hela rörelsen. 
Det kändes igår och idag. Träningsverk som bara den i skulderpartiet. Därav sket jag i gårdagens andra pass. 
Körde ett pass där jag cyklade i 30 min. Intervaller och annat. Sen rev jag av tabata, med kettelbellssvingar och ryck, och 300 hopprepshopp. 
Klart och hem. 
 
Nu nu snart skall jag springa i alla fall.

Kommentera här: