Sommarlista

Jag kan inte annat än följa exemplet som många av de bloggar jag läser har gjort. Fyllt i en fin somarlista. Jag gillar listor, har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Så, här kommer den.
 
 
1. Hur ser dina planer ut för sommaren?
Jag skall vara ledig. Åka på en liten tripp till höga kusten (snart). Annars.... Ta varje dag med ro, vara med mig själv, göra det jag tycker om. Koppla av. Läsa.
2. Vad gjorde du på midsommar?
Spenderade eftermiddagen och kvällen i goda vänners lag. Åt gott. Drack gott. Och hade det allmänt fint.
3. Min bästa sommafrukost?
Mina frukostar är desamma, sommar som vinter. Det handlar om kvarg, massor av bär, äggvita, fluffat ihop.Strösslat med ännu mer bär, och kokoschips.  2 kokta ägg. Okej. Bären får i sommartid gärna vara färska jordgubbar, som jag handlat hem just precis idag. Till min frukost imorgon.
4.Bästa sommarlåten?
Jag gillar Lasse W.
5.Vad passar bäst på grillen?
Kyckling. Jag älskar det. Men också oxfile, och lax. Sen såklart halloumi. Och majskolv.
6.Vad dricker jag helst i sommar?
I sommar skall jag dricka champange. Japp. Jag startar på måndag. Jag champangen och en ny lägenhet.
Men, annars...vatten funkar fint. Och Celsius då.
7. Vad ska jag läsa i sommar?
Jag skall läsa böcker som aldrig förr. Som jungsteds senaste och the golden year.
8. Favoritplagg under sommaren?
Nikeshorts och linne. Eller vänta. Bara jag får gå in mina långklänningar snart så kan jag ha ett nytt favvoplagg.
9. Bästa parken?
Parken? Ja. Säg det. Jag hänger aldrig i parker. Får väl bli på min nya uteterass som skall bli så mysig.
10. Bästa badstället?
I sommar skall vi bada i storön. Annars, vette tusan. Frevis? Bjumis? Stugan? Jag har blivit lite av en badkruka på äldre dar.
 
 
 
 
 

Kommentera här: