Listor

Jag är en såndär listskrivare. Jag älskar att planera upp, skriva listor om allt. Vad jag skall göra, gärna varje dag.
En planering från morgon till kväll, typ.
Även på lediga dagar. Som idag lördag. I torsdags när det är pluggdag skriver jag listor på vad jag skall göra och när.
Listor är bra för att strukturera upp mitt liv, men när de inte håller är de inte bra. Då känns det ofta som att jag har misslyckats med planen.
 
Fast jag gillar ju som det där med att kunna se, vad jag har gjort och kunna bocka av.
 
Nåväl.
Det är i alla fall lördag och ännu har jag inte skrivit någon lista. Har den bara i min huvud. Skall starta med löpning. Det kommer dock ske inomhus idag, mindre sugen. Men, i regn och massa slask utomhus väljer jag nog inne. Alltså igår, snöstorm med massa snö som ersattes med regn och massa blåst. Att gå från coop parkeringen in på coop gav sjöblöta skor sockar allt.
Så jag orkade inte gå ut mera och stannade hemma igår kväll och tjurade.
 
 

Kommentera här: